Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.05.2009 12:26 - Еклисиаст или единственият път
Автор: baruh Категория: Други   
Прочетен: 895 Коментари: 0 Гласове:
0



Безумният бяг, в който изпада всяка мисъл, сблъскала се със саморазрастващата се въпросителност на фразата: Суета на суетите, каза Еклисиаст,всичко е суета! (Еклисиаста!12:8), е именно онзи отказ от посредственост и вече-отговореност, който в своята съдържателност е единственият път към битие. Абсурдността на позицията произтича от предпоставачния й отказ от питане. Бъдейки, аз преставам да искам да бъда, тоест аз вече не мога да бъда. Отговаряйки, аз унищожавам въпроса и в този смисъл изпразвам отговора от смисъл. Попадайки в клопката на собствената си сигурност, за да мога да действам,изпълвам празнеещото се в мен питане с блудкавата отговореност на „смисления” живот. Капанът не е в пропиляването, капанът е в осмислянето, защото е ясно,че пропиляването е проблем,но тази проблематичност е привидно премахната при „смислената” дейност, но всъщност тя си стой и ни въвлича в една коловозност, от която няма как да се изплъзнем, защото не си даваме сметка за нея. Еклисиаста е именно онова снемане на заблудите, което едновременно е отричане и задържане; в неговата проблематичност всичко става абсурдно, но само в тази абсурдност може да се намери смисъл, който разбира се е обречен да бъде абсурден.



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: baruh
Категория: Други
Прочетен: 150558
Постинги: 53
Коментари: 225
Гласове: 1425
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930